Fundacja IWRD realizuje program współpracy z placówkami zewnętrznymi, który zakłada implementację standardów gwarantujących wysoką jakość terapii opartej na modelu pozytywnego nurtu Stosowanej Analizy Zachowania - propagowanym przez IWRD. W przypadku właściwej realizacji standardów, współpraca poparta jest zaświadczeniem „Placówka rekomendowana przez IWRD” i może posługiwać się logo o tym samym tytule. Dla zachowania wysokich standardów terapeutycznych status placówki rekomendowanej przez IWRD przyznawany jest na jeden rok szkolny, a potem odnawiany.

Jesteś zainteresowany naszym systemem rekomendacji IWRD dla szkół i przedszkoli?
Napisz do nas e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Rekomendacja IWRD dla szkół iprzedszkoli

Rekomendacja IWRD dla szkół i przedszkoli

Placówki realizujące terapię zgodnie z zasadami
Stosowanej Analizy Zachowania

Placówki rekomandowane przez IWRD na rok 2022/2023


Placówki starające się o rekomendację IWRD

Obecnie w procesie uzyskania rekomendacji jest:

 

Standardy placówek rekomendowanych przez IWRD

Placówki rekomendowane przez IWRD prowadzą terapię, której skuteczność jest potwierdzona badaniami naukowymi. W placówkach tych nie wdraża się metod nie udokumentowanych naukowo! Placówki realizują terapię zgodnie z zasadami stosowanej analizy zachowania (terapii behawioralnej) i spełniają następujące standardy:

1. Terapia jest zorganizowana wg określonych zasad.

  • W przypadku małych dzieci w początkowym okresie prowadzona jest terapia indywidualna lub maksymalnie w grupach dwuosobowych
  • Zaplanowany jest proces wdrażania do grupy – planowe zwiększanie liczby uczniów podczas poszczególnych zajęć
  • Wszystkie pomoce do realizacji zadań danego dnia są odpowiednio wcześniej zaplanowane i przygotowane
  • Pomieszczenia, w których prowadzona jest terapia są dostosowane do prowadzonego programu

2. W terapii dzieci i młodzieży z autyzmem wykorzystywane są techniki uczenia, których skuteczność została potwierdzona badaniami naukowymi.

Należą do nich:

  • Plany aktywności
  • Metoda skryptów i ich wycofywania
  • Wideotrening
  • Uczenie incydentalne
  • Technika wyodrębnionych prób

3. Placówki posiadają dokumentację prowadzonej terapii.

Dokumentacja zawiera:

  • Rejestrację wszystkich prowadzonych zadań – dane zbierane co najmniej raz na dwa tygodnie
  • Opis poszczególnych programów wraz z opisem pomocy, wykorzystywanych podczas realizacji poszczególnych zadań
  • Programy są nastawione na rozwijanie wszystkich sfer deficytowych dzieci
  • Rejestrację i opis postępowania w przypadku pojawiania się trudnych zachowań

4. Wszystkie dzieci posiadają zindywidualizowane systemy motywacji.

  • Odpowiednio dobrane i modyfikowane nagrody bezpośrednie
  • W miarę osiąganych postępów żetonowy system wzmocnień oraz tablice wyboru nagród

5. Rodzice bądź opiekunowie ucznia są informowani na początku roku o programach edukacyjnych, na koniec roku o poczynionych przez dziecko postępach.

6. Wszyscy terapeuci zdają raz w roku profesjonalną ewaluację - zakres ewaluacji terapeutów jest uzgadniany z superwizorami z IWRD.

7. Placówka jest superwizowana przez specjalistów z IWRD.

8. Placówka rekomendowana jest całkowicie odrębnym podmiotem.

  • Zadaniem IWRD jest służenie pomocą i radą odnośnie prowadzonej terapii.
  • Odpowiedzialność za wyniki terapii i sposób wprowadzania poszczególnych zaleceń ponosi dana placówka.

 

 

Zjazd placówek rekomendowanych i rozdanie rekomendacji IWRD na rok 2022/23

 

 

Zjazd placówek rekomendowanych i rozdanie rekomendacji IWRD na rok 2023/24


FUNDACJA IWRD
ul. Malczewskiego 139, 80-114 Gdańsk

tel: 58 341 44 41, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

   

© 2015 - 2022 Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka

Google Ads powered by Anibia.pl | Projekt strony: Studio WWW