Studia ze Stosowanej Analizy Zachowania
Od 2017 roku Instytut Wspomagnia Rozwoju Dziecka ściśle współpracuje z Instytem Psychologii, Wydziałałem Nauk Społecznych Uniwerystetu Gdańskiego. Aktualnie są realizowany jest jeden kierunek studiów podyplomowych dla absolwentów psychologii, pedagogiki lub pedagogiki specjalnej, którzy posiadają przygotowanie pedagogiczne. Są to studia podyplomowe "Stosowana Analiza Zachowania – terapia spektrum zaburzeń autystycznych”.
W latach 2007-2023 współprowadziliśmy studia podyplomowe „Wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju”(chwilowo w 2024 roku nabór na studia został wstrzymany).
W 2021 roku współpraca ta zaowocowała stworzeniem Certyfikatu Analityka Zachowania mającego na celu kształcenie nauczycieli na najwyższym, europejskim poziomie, a w konsekwencji poprawienie jakości pomocy i terapii świadczonej dzieciom z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju. Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej Certyfikatu Analityka Zachowania oraz na stronie studiów podyplomowych ze Stosowanej Analizy Zachowania Uniwersytetu Gdańskiego.
Uwaga! Rekrutacja na kolejną edycję studiów ze Stosowanej Analizy Zachowania na Uniwersytecie Gdańskim na rok akademicki 2024/2025 zakończy się 20 września 2024 o godz.15:00. Zapraszamy!
Dla kogo przeznaczone są Studia ze Stosowanej Analizy Zachowania?
Studia SAZ są dedykowane dla:
- osób z wykształceniem wyższym, zainteresowanych nabyciem nowych umiejętności praktycznych oraz wiedzy teoretycznej z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania.
- pracowników placówek edukacyjnych świadczących pomoc osobom z zaburzeniami rozwoju, szczególnie ze spektrum autyzmu,
- pracowników przedszkoli integracyjnych,
- pracowników szkół integracyjnych,
- pracowników fundacji i stowarzyszeń działających na rzecz osób z zaburzeniami rozwoju
- pedagogów, psychologów, logopedów chcących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.
Na studia przyjmowani są absolwenci studiów magisterskich na kierunkach:
- Psychologia
- Pedagogika – wszelkie specjalności
- Logopedia
Absolwenci innych kierunków studiów magisterskich, posiadający przygotowanie pedagogiczne proszeni są o indywidualny kontakt z kierownictwem SAZ na mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Korzyści ze studiów ze Stosowanej Analizy Zachowania
Program studiów został opracowany na bazie wymagań Fourth Edition Task List, określonych dla tego typu studiów przez Behavior Analyst Certification Board.
Studia posiadają status studiów kwalifikacyjnych. Ich ukończenie wiąże się z uzyskaniem uprawnień do wykonywania zawodu w zakresie prowadzenia zajęć edukacyjno-terapeutycznych z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi zaburzeniami rozwojowymi (Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2019 r., Dz.U. 2019 poz. 465), pod warunkiem spełnienia pozostałych wymogów dotyczących kwalifikacji kadry w danej placówce (np. uprawnienia nauczycielskie).
Możliwość praktyk w placówkach zajmujących się terapią zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Wykładowcy to eksperci łączący wiedzę teoretyczną z praktyką.
Uczymy metod, których skuteczność potwierdzona jest badaniami naukowymi (evidence-based practice).
Po spełnieniu określonych wymagań, istnieje możliwość uzyskania Certyfikatu Analityka Zachowania i wpisania na listę Terapeutów – Certyfikowanych Analityków Zachowania.