Dlaczego warto z nami zdobywać wiedzę?
10.500 osób wzięło udział na żywo w naszych 10 webinarach
8.800 przeszkolonych specjalistów przez NODN IWRD
12.000 uczestników trzynastu Międzynarodowych Sympozjów IWRD
3.000 rodzin objętych zostało opieką Poradni IWRD
5.000 przeszkolonych osób na e-kursie terapii dziecka z autyzmem na platformie Kwadrans dla Terapii
8 placówek terapeutycznych z całej Polski uzyskało „Rekomendację IWRD”
27 specjalistów uzyskało Certyfikat Analityka Zachowania
16 opublikowanych artykułów naukowych, głównie w renomowanych periodykach międzynarodowych
Jako jedyni z Polski bierzemy udział w tworzeniu europejskich standardów certyfikacji Analityków Zachowania
Nasze webinary i Sympozja Naukowe
Wieloaspektowe wsparcie nauczyciela w pracy z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Data wydarzenia: 18.09.2024 r., godz. 17.30
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 3.085 osób
Ocena webinaru: 83% spośród oceniających uznało webinar za "doskonały"
Organizator: Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Fundacji IWRD
Prowadzące:
dr Anna Budzińska, dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka, psycholog, Certyfikowany Analityk Zachowania, wykładowca akademicki, superwizor, terapeuta,
dr Marta Wójcik - dyrektor NODN IWRD, psycholog, Certyfikowany Analityk Zachowania, wykładowca akademicki, superwizor, terapeuta,
mgr Ewa Budzińska - wicedyrektor NODN IWRD, psycholog, Certyfikowany Analityk Zachowania, wykładowca akademicki, superwizor, terapeuta.
Czego się dowiesz:
- Co zrobić, żeby uczeń dobrze czuł się w nowej grupie.
- Jak zachęcić nowego ucznia do udziału w zajęciach i wspólnej zabawie z koleżankami i kolegami.
- Jak pomóc dziecku radzić sobie z trudnościami.
- Jak przygotować przedszkole i szkołę na przyjście nowego ucznia.
Dla kogo: nauczyciele, dyrektorzy przedszkoli i szkół podstawowych, psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, osoby zainteresowane tematyką autyzmu
Czas trwania: ok. 75 minut
XIV Międzynarodowe Sympozjum IWRD
Temat: „Włączanie osób w spektrum autyzmu w życie społeczne”
Data Sympozjum: 22.03.2024 r., godz. 15:00-20:30
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 4.261 osoby
Ocena Sympozjum: 84% oceniających uznało Sympozjum za "doskonałe"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Dla kogo: dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, rodziców, osób zainteresowanych
Program Sympozjum:
- Część polskojęzyczna
dr Marta Wójcik, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Otwarcie Sympozjum. Edukacja włączająca dzieci ze spektrum autyzmu.
dr Anna Budzińska, dr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. III-stopniowy model edukacji włączającej w IWRD.
mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole "Bajkowa Akademia", mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka. Rola przedszkola we wdrażaniu dzieci z ASD do grupy rówieśniczej.
mgr Aldona Klekowicka, Terapeutyczny Punkt Przedszkolny i Szkoła Podstawowa dla Dzieci z Autyzmem w Płocku "Niebieski Domek”, Klasa dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
mgr Katarzyna Piechowiak, mgr Irena Wojciechowska, Przedszkole Integracyjne „Słoneczny Domek” w Kołobrzegu, Model edukacji włączającej w Niepublicznym Przedszkolu Integracyjnym "Słoneczny Domek" w Kołobrzegu.
Izabela Minga, Fundacja ''AUTYZM - BRAND NEW BRAIN'', ,,Życiowa podróż w nieznane''- okres wczesnodziecięcy i szkolny. Dorosłość i czyhające w niej niebezpieczeństwa. Na przykładzie syna Maksa.
- Część anglojęzyczna (nietłumaczona)
Marta Wójcik, Ph.D, Iwona Ruta-Sominka, M.A., Institute for Child Development. Welcome.
Anna Budzińska, Ph.D., Anna Lubomirska, Ph.D., Institute for Child Development
IWRD model of transition children with autism to regular kindergarten.
Kristin Cassidy, M.A., BCBA, Emma Quigley, M.A., Eric Rozenblat, Ph.D., BCBA-D, Institute for Educational Achievement, The Transition to Adulthood: Necessary Considerations and Applications.
Amanda S. Freeman, Ph.D., BCBA; Christa Kassalow, M.Ed, BCBA, Princeton Child Development Institute, Teaching Social Skills through Integration and Individualization: PCDI’s Summer Wonders Program.
Sandra R. Gomes, Ph.D., BCBA-D, Paul Shreiber, MA, BCBA; Kevin J. Brothers, Ph.D., BCBA-D; Priya Patil, MA, BCBA; Emily E. Gallant, Ph.D., BCBA-D., Somerset Hills Learning Institute, Effective Procedures for Transitioning Students with Autism from Intensive to Minimally-Supportive Intervention Settings.
Alison Gillis, PhD., Katie Wilson, M.A., Allison Kanner-Murray, M.A., Susan M. Vener, PhD, New York Child Learning Institute. Promoting Independence to Achieve Community Integration for People with Autism.
Czas trwania: 5,5 godz.
XIII Sympozjum Naukowe IWRD
Temat: "Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania. Wspieranie osób z ASD i ich rodzin"
Data: 24.03.2023 r., godz. 15.00-20.00
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 1583 osoby
Ocena Sympozjum: 89% oceniających uznało Sympozjum za "doskonałe"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Program Sympozjum:
- część polskojęzyczna
dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Pozytywny nurt Stosowanej Analizy Zachowania a potrzeby dziecka z ASD i jego rodziny – model IWRD
mgr Greta Dębińska-Żołyniak, mgr Joanna Słupek, Fundacja Anny Florek CZAS DZIECIŃSTWA.
Wspomaganie małego dziecka z ASD i jego rodziny w nabywaniu umiejętności ułatwiających codzienne funkcjonowanie.
mgr Lidia Domańska, mgr Magdalena Świerzowska, mgr Magdalena Kopeć, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem - SOSW dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej w Poznaniu.
Jak pomóc dziecku w spektrum autyzmu zaakceptować trudne dla niego sytuacje?
mgr Katarzyna Dąbrowska, mgr Aleksandra Lutomierska, mgr Halina Stępień, Centrum Terapii i Edukacji "Mały Książę".
Wsparcie rodzin osób z autyzmem w poprawie jakości życia na przykładzie Centrum Terapii i Edukacji „Mały Książę”.
mgr Żaneta Diks, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żukowie.
Kształtowanie samodzielności u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i spektrum autyzmu w SOSW w Żukowie
prof. Paweł Ostaszewski, Uniwersytet SWPS w Warszawie.
Wprowadzenie do teorii ram relacyjnych i jej zastosowań.
- część anglojęzyczna
dr Anna Budzińska, mgr Anna Lubomirska, Institute for Child Development.
Possitive Approach of Applied Behavior Analysis – IWRD model in research - Assessment and Teaching of Social Referencing.
mgr Kristin Cassidy, BCBA, dr Eric Rozenblat, BCBA-D, Institute for Educational Achievement.
The Importance of Ethics to Help Guide Beneficial Intervention to Individuals with Autism.
mgr Alla Moskalets, BCBA, President of UABA - Ukrainian Association of Behavior Analysts.
Development of Applied Behavior Analysis in Ukraine.
dr Sandra R. Gomes, BCBA-D; dr Emily E. Gallant, BCBA-D, Somerset Hills Learning Institute.
A Parent Coaching Framework for Teaching Contingency Management Skills.
prof. Sigmund Eldevik, Oslo Metropolitan University.
Intensity and parental involvement is related to outcome of early behavioral intervention
dr Alison M. Gillis, mgr Katie C. Wilson, New York Child Learning Institute.
Teaching Social Skills to Children with Autism: Promoting Peer and Family.
Czas trwania: 5 godz.
Autyzm a dysleksja, w dzieciństwie i dorosłości
Data wydarzenia: 07.12.2022 r., godz. 18.00-19.30
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 2.284 osoby
Ocena webinaru: 91% spośród oceniających uznało webinar za "doskonały"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Gość:
prof. Marta Bogdanowicz, profesor nauk humanistycznych z zakresu psychologii, nauczyciel akademicki, wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu SWPS. Psycholog kliniczny dziecka, wieloletni dyrektor Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji. W latach 1999–2008 wiceprzewodnicząca Europejskiego Towarzystwa Dysleksji (European Dyslexia Association) oraz członkini międzynarodowych towarzystw naukowych. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie psychologii klinicznej dziecka, dysleksji rozwojowej, leworęczności, profilaktyki niepowodzeń szkolnych i terapii pedagogicznej. Jest jednym z pionierów pracy Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w Polsce i autorką Metody Dobrego Startu. Wypromowała 25 doktorów i wydała 400 publikacji naukowych i popularnonaukowych. Profesor Marta Bogdanowicz otrzymała medal "Zasłużona dla polskiej psychologii" od Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, dzieci odznaczyły ją Orderem Uśmiechu.
Prowadząca:
dr Anna Budzińska, dyrektor Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka.
Czego się dowiesz:
- Czy dziecko z autyzmem może mieć dysleksję?
- Jak przez lata zmieniało się podejście do autyzmu i dysleksji?
- Czym jest dysleksja, czy musi być problemem na całe życie?
- Jak radzą sobie w życiu dorosłe osoby z dysleksją?
- Jakie są paradoksy, mity i kontrowersje związane z dysleksją?
Dla kogo: dla nauczycieli, pedagogów, lekarzy, rodziców dzieci z autyzmem i dysleksją, osoby zainteresowane tematyką.
Czas trwania: ok. 90 minut
Diagnoza i terapia młodzieży i osób dorosłych ze spektrum autyzmu
Data wydarzenia: 12.10.2022 r., godz. 18.00
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 1.611 osób
Ocena webinaru: 92% spośród oceniających uznało webiar za "doskonały"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Gość:
Magdalena Mętkowska-Walewska, psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, certyfikowany diagnosta testem ADOS-2. Od ponad dwudziestu lat diagnozuje i prowadzi terapię osób z autyzmem. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej (PTTPB) oraz Stowarzyszenia Kontekstualnej Nauki Behawioralnej (ACBS).
Czego się dowiesz:
- Komu potrzebna jest diagnoza,
- Jak przebiega proces diagnostyczny nastolatków oraz osób dorosłych w spektrum,
- Na jakie trudności zwracamy uwagę podczas diagnozy,
- Jak ustalane są cele terapeutyczne,
- Jakie są skuteczne formy pomocy dla nastolatków i dorosłych osób w spektrum.
Dla kogo: nauczyciele, pedagodzy, lekarze, rodzice dzieci z autyzmem, osoby zainteresowane tematyką.
Czas trwania: ok. 60 minut
Dorosłość osób z autyzmem
Data wydarzenia: 27.04.2022 r., godz. 18.00
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 868 osób
Ocena webinaru: 85% spośród oceniających uznało webinar za "doskonały"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Gość:
mgr Małgorzata Rybicka, współzałożycielka i przewodniczącą Stowarzyszenia Pomocy Osobom Autystycznym oraz mama dorosłej osoby z autyzmem
Dla kogo: rodzice dzieci z autyzmem, nauczyciele, pedagodzy, osoby zainteresowane tematyką
Przydatne linki:
- Petycja Porozumienia Autyzm-Polska #AutyzmNieMozemyCzekac
- Kampania mamaautyzm.pl
- Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym
Czas trwania: ok. 80 minut
XII Międzynarodowe Sympozjum IWRD
„Skuteczna pomoc dziecku z autyzmem - diagnoza, terapia i badania naukowe”
Data Sympozjum: 25.03.2022 r.
Miejsce: online, na platformie ClickMeeting
Liczba uczestników: 1.085 osób
Ocena Sympozjum: 88% spośród oceniających uznało Sympozjum za "doskonałe"
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Program Sympozjum:
- Część polskojęzyczna
dr Anna Budzińska, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Otwarcie Sympozjum, Film "Nasze dzieci o IWRD"
mgr Anita Michalska, mgr Anna Polkowska, Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna IWRD
Diagnoza - M-Chat –R i badania przesiewowe pod kątem autyzmu
mgr Ewa Budzińska, mgr Agata Osmólska-Czyż, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Terapia oparta o Stosowaną Analizę Zachowana
mgr Ewelina Kanarkowska, Przedszkole Bajkowa Akademia, mgr Marta Mirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Model edukacji włączającej Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka
prof. Małgorzata Lipowska, Uniwersytet Gdański, dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Kształcenie nauczycieli i związany z tym proces certyfikacji
mgr Żaneta Diks, Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Zukowie
Przygotowywanie młodzieży z autyzmem do samodzielnego życi
mgr Karolina Wróbel, mgr Iwona Ruta-Sominka, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Aplikacje i narzędzia pomocne w prowadzeniu terapii osób z autyzmem
- Część anglojęzyczna (nietłumaczona)
Dr Anna Budzińska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Modern Tools in Staff and Parents Training
Dr Sandra Gomes, Sommerset Hills Learning Institute
Establishing a Generalized Repertoire of Initiating Joint Attending
mgr Anna Lubomirska, Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
The Social Referencing Observation Scale (SOROS) for Children: Scale Development and Reliability
Dr Susan M. Vener, dr Alison M. Gillis, New York Child Learning Institute.
Promoting Independence in an Educational Program
Dr Dawn B. Townsend, Alliance for Scientific Autism Intervention.
Strategies for Increasing Simple Interaction and More Advanced Conversational Skills in Individuals with Autism
Czas trwania: 4,5 godz.
Terapia dziecka z autyzmem z perspektywy rodzica
Data wydarzenia: 26.01.2022 r., godz. 18:00
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Prowadzący:
-
Wojciech Mroczkiewicz, tata 7-letniego Kacperka, od pięciu lat realizujący program terapii domowej pod nadzorem IWRD, zawodowo inżynier, prywatnie entuzjasta sportu.
-
dr Anna Budzińska - dyrektor naszego Instytutu, psycholog, superwizorka, autorka artykułów i książek poświęconych terapii dzieci z autyzmem. Uczy i szkoli specjalistów z kraju i Europy. Wykładowczyni akademicka.
Czego się dowiesz:
-
Jak rodzic może skutecznie pomóc swojemu dziecku z autyzmem,
-
dlaczego terapia jest tak ważna dla rodziny,
-
jak poszczególne rozwiązania ułatwiają codzienne życie całej rodzinie,
-
jak rodzic może pomagać dziecku z autyzmem w uczestniczeniu w różnych formach zajęć dodatkowych,
-
jak wspierać rodzeństwo i najbliższych w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami,
-
jak pracujący rodzice dzielą czas między przygotowywanie pomocy a prowadzenie zajęć z dzieckiem.
Dla kogo: rodzice, wychowawcy żłobkowi, wychowawcy przedszkolni, nauczyciele, wszystkie osoby zainteresowane tematyką.
Czas trwania: 60 minut.
Rola poradni psychologiczno-pedagogicznej we wspieraniu rozwoju dziecka
Data wydarzenia: 01.12.2021 r., godz. 18:00
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Prowadzące: mgr Anita Michalska, oligofrenopedagog IWRD, mgr Anna Posiecz-Polkowska, psycholog IWRD, dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka
Poruszane zagadnienia:
- Niepokojące zachowania u dzieci w różnych grupach wiekowych będące wskazaniem do konsultacji w poradni psychologiczno-pedagogicznej
- Przebieg procesu diagnostycznego z uwzględnieniem narzędzi diagnostycznych na przykładzie Niepublicznej Poradnii Psychologiczno-Pedagogicznej IWRD
- Oddziaływania terapeutyczne we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
Czego się dowiesz:
- Rozpoznawanie niepokojących objawów u dziecka
- Sposoby diagnozowania trudności
- Możliwości wspierania rozwoju dziecka we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczna na przykładzie NPPP IWRD
- Możliwości dalszego kształcenia w zakresie diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu
Dla kogo: rodzice, wychowawcy żłobkowi, wychowawcy przedszkolni, nauczyciele, wszystkie osoby zainteresowane tematyką.
Czas trwania: 60 minut.
Potrzeba i znaczenie edukacji włączającej
Data wydarzenia: 16.11.2021 r., godz. 13:00
Ogranizator: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Rewers
Prowadzące: dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka
Poruszane zagadnienia:
-
Korzyści płynące z edukacji włączającej
-
Co gwarantuje sukces?
- Rola nauczyciela prowadzącego
- Rola nauczyciela wspomagającego
- Systemy motywacyjne
- Radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi
- Zachowania alternatywne do zachowań niepożądanych
- Pomoce edukacyjne: rodzina "Przyjaznych aplikacji"i platforma edukacyjna www.kwadransdlaterapii.pl
Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką edukacji włączającej.
Czas trwania: 50 minut.
Aplikacje dla dzieci z autyzmem - część I: wprowadzenie
Data wydarzenia: 13.10.2021 r., godz. 18:00
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Prowadzące: mgr Karolina Wróbel, terapeutka IWRD, dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka
Poruszane zagadnienia:
-
Dlaczego warto korzystać z e-technologii?
-
Motywacja podstawą sukcesu
-
Plany aktywności i aplikacja - Przyjazny Plan (w jej skład wchodzą aplikacje Przyjazny Plan i Przyjazny Plan Menedżer)
- Materiały edukacyjne: rodzina "Przyjaznych aplikacji" i platforma edukacyjna www.kwadransdlaterapii.pl
Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką autyzmu.
Czas trwania: 60 minut.
Część II szkolenia: pogłębienie wiedzy, 180 minut, odpłatne, zaświadczenie po ukończeniu, zapisz się tutaj: „Wykorzystanie Przyjaznych Aplikacji w pracy z dziećmi z ASD"
Nowy rok szkolny z dzieckiem ze spektrum autyzmu
Data wydarzenia: 15.09.2021 r., godz. 18:00
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Prowadząca: dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka
Poruszane zagadnienia:
- Dobry początek współpracy warunkiem sukcesu
- Tworzenie systemów motywacyjnych - wskazówki i pułapki,
- Przygotowanie miejsca nauki i materiałów edukacyjnych,
- Ustalenie programu edukacyjnego - ocena sfer deficytowych i wybór zadań edukacyjnych do IPET-u,
- Trudne zachowania - jak sobie radzić od samego początku nauki.
Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką autyzmu.
-----
W celu pogłębienia wiedzy z zakresu terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu polecamy nasze szkolenia.
Platforma Kwadrans dla terapii
Data wydarzenia: 26.01.2021 r., godz. 16:30
Organizator: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
Prowadzące: mgr Ewa Budzińska, terapeutka IWRD, dr Anna Budzińska - dyrektorka Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka
Poruszane zagadnienia:
- Platforma edukacyjna www.kwadransdlaterapii.pl (geneza, cel, treść)
- Książka "Skuteczna terapia dziecka z autyzmem. Praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców" (A. Budzińska, GWP 2020)
- Czym jest autyzm
- Stosowana Analiza Zachowania
- Model terapii autyzmu w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka
Dla kogo: nauczyciele, rodzice, terapeuci, psychologowie, logopedzi, studenci, osoby zainteresowane tematyką autyzmu.