Etyka terapii autyzmu u dziecka
Nauczyciel-terapeuta pracujący w "pozytywnym nurcie SAZ" ma na uwadze szeroko rozumiane dobro i szczęście dziecka. Troszczy się o jego aktualny rozwój, pamiętając, że bierze ogromną odpowiedzialność za jego przyszłość. To od jego trafnych decyzji zależy czy jego podopieczny będzie w przyszłości szczęśliwym człowiekiem. Nauczyciel-terapeuta pracujący w pozytywnym nurcie SAZ dba również o dobro całej rodziny dziecka z ASD. Robi wszystko, żeby wspierać rodziców i pomagać im w codziennym życiu.
Nauczyciel-terapeuta jest pełen wrażliwości, ciepła, akceptujący trudności i problemy z jakimi na co dzień boryka się jego uczeń. Ale jest to też osoba świadoma, z ogromną wiedzą, znająca swoje ograniczenia i możliwości, szukająca rozwiązań nawet w tych najtrudniejszych w życiu dziecka sytuacjach. Ale rozwiązań, które są w pełni etyczne i akceptowane przez to dziecko i jego rodzinę.
Nauczyciel-terapeuta SAZ to osoba, która nieustannie się rozwija, która wie, że utrzymanie najwyższych standardów terapii wiąże się z samokształceniem i pracą w zespole, gdzie doświadczone osoby służą radą i wsparciem.
Kodeks etyki terapii autyzmu
Kodeks etyki ma za zadanie określenie i wskazanie norm zabezpieczających dobro dziecka oraz ram etycznych postępowania terapeutów. W pracy terapeutycznej terapeuci Fundacji-Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka ściśle kierują się "Kodeksem Etyki Analityka Zachowania", który definiuje standardy działań terapeutycznych, praw interesariuszy, profesjonalizmu terapeutów, ich odpowiedzialności zawodowej, itp. Również placówki współpracuje z Fundacją, w tym "Placówki Rekomendowane IWRD" zobowiązane są do przestrzegania zasad powyższego kodeksu.